4 Haziran 2016 Cumartesi

Haziran Ayı Programı

Her ay eğer o ayda yayınlayacağım her şey tam olarak hazırsa böyle bir yazı yazarak o ay yayınlayacağım şeyleri sizlere duyuracağım. Ayrıca bu yazıyı yazarken neyin üzerinde çalıştığımdan da bahsederek sonraki aylarda nelerin yayınlanabileceği hakkında sizleri aydınlatacağım.

İlk olarak eski çalışmalarımı yayınlayarak bir başlangıç yapmayı planlıyordum. Ama böyle sönük bir başlangıç yapmak yerine en yeni projemle güzel bir başlangıç yapmayı mantıklı buldum. Bu ay en yeni projem olan Sihirli Lamba isimli karikatür (Webtoon da denilebilir aslında) serisini sizlerle paylaşacağım. Bu seri 4 bölümden oluşuyor. Ve her bölüm tek bir panelden oluşuyor. Her hafta pazar günü yeni bir bölüm yayınlanacak. Yani yarın ilk bölüm yayında! 

Sihirli Lamba'yı neredeyse her gün sosyal medyada gördüğünüz klasik karikatürler gibi çizmeyi düşünüyordum. Senaryoyu yazıp da taslağı çizmeye başladığımda fark ettim ki klasik karikatür stilinden nefret ediyorum ben. Çizemediğim için değil. Estetik olarak çirkin bulduğum için. Ama karikatür ne küçümsenecek ne de sırt çevrilecek bir alan. Bu yüzden karikatüre bir yenilik katmak amacıyla Sihirli Lamba'yı uzak doğu çizim tarzıyla çizdim. Bu blogu açarken vizyon olarak benimsediğim süreklilik ve üretkenlik adına vakit kazanmak için panel panel yayınlamaya ve renklendirmek yerine pilot kalem ve kara kalem kullanarak çizilmiş hali ile bırakmaya karar verdim. Beni böyle yapmaya iten bir başka sebep de; Sana Bir Şey Sorabilir Miyim?'i mürekkeplerken kurşun kalem çizgilerini silmeden önce göze hoş gelen bir görüntü ile karşılaşmamdı. Ama Sihirli Lamba'da aynı şeyi yakalayamadım. İyi yanlarıyla ve kötü yanlarıyla 4 parçalık bu karikatür, Webtoon arası şeyi bitirdim.

Şu an bu blogta yayınlamayı düşündüğüm karikatür, fanart ve karakter tasarımlarımı düzenlemekle meşgulüm. Ama bu basit bir iş. Yakın bir zamanda Sana Bir Şey Sorabilir Miyim?'in renklendirmesine başlayacağım. Sana Bir Şey Sorabilir Miyim? tam anlamıyla Kore Webtoon stilinde çizilmiş tek bölümlük (One shot) bir Webtoon. Hikaye ve çizimler benim bile tam manada hoşuma gitmese de amatör birinin elinden çıkmış bir One Shot için ortalamanın üstünde olduğunu düşünüyorum. Daha önce bir kaç deneme haricinde renklendirme deneyimim olmamıştı. Bu yüzden nasıl bir şey ortaya çıkacağı ve ne kadar sürede bitireceğim konusunda hiç bir fikrim yok.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder